Fejlesztõ Nevelés-Oktatás

Fejlesztő nevelés-oktatás

Intézményünkben a 2008/2009-es tanévtől folyik a súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekek ellátása.

Jelenleg két csoportunk működik, ahol gyógypedagógusok vezetésével csoportos és egyéni terápiákat alkalmazunk. Az egyéni fejlesztő tevékenységeket gyógytornász, konduktor, szomatopedagógus illetve a gyerekek fogyatékosságának megfelelő szakos gyógypedagógus kollégák végzik, és gyógypedagógiai asszisztensek segítik.

A csoportok tevékenységeit éves és heti tervek rögzítik, melyek összhangban vannak az egyes tanulók számára - az aktuálisan birtokolt képességeiknek, készségeiknek megfelelően - összeállított egyéni fejlesztési tervekkel. A tervek módosítása időszakosan mérések alapján történik.

Fejlesztési területek:

  • Szociális készségek
  • Mozgásos készségek
  • Kommunikációs készségek
  • Önellátó készségek
  • Kognitív készségek

Alkalmazott terápiás eljárások:

  • Bazális terápia
  • Evés-etetés terápia
  • Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia
  • Konduktív terápia
  • Alternatív és augmentatív kommunikáció tanítása
  • egyéni mozgásfejlesztés

IKT eszközökkel igyekszünk közelebb hozni a tanulóink számára elérhetetlen világot. A teljesség igénye nélkül: zenehallgatásra, akusztikus differenciálásra, képek felismerésére, befogadására és rajzolóprogram használatával finommotoros koordináció, síkban való tájékozódás fejlesztésére használunk személyes tanulói táblagépeket.

Az egyes területek fejlesztése komplexen ágyazódik a napi foglalkozások rendszerébe, összhangban az éppen feldolgozandó témákkal.

 

 

 

A 2019/2020-as tanévtől lehetőség van csoportos állatasszisztált foglalkozásokon való részvételre is, mely a szociális, kommunikációs, emocionális készségek fejlődésére van építő hatással.

 

 

 

Nálunk a nevelés-oktatás személyes kapcsolat, a gyermek bármely megnyilvánulását kommunikációs szándékként értelmezzük. Ennek köszönhetően megnyílnak, a külvilág felé fordulnak és a rendelkezésükre álló eszközökkel kifejezik érzelmeiket, vágyaikat, szándékaikat. Igyekszünk olyan feltételeket és gazdag tevékenységrendszert teremteni melyben sikereket érhetnek el.

 

 

 

 

 

 

 

Szívesen szerepelünk iskolai rendezvényeken (adventi műsor, Fogyatékos Emberek Világnapja) megtartjuk hagyományos csoportünnepeinket (Farsang, Mikulás, Anyák napja, születésnapok), melyek egy része a szülők számára nyitott, mások a csoporttagok egymáshoz való közeledését szolgálják.

 

Az intézmény autista csoportjával, az óvodai csoport tagjaival és pedagógusaival valamint a város és városkörnyék általános iskoláival rendszeresen szervezünk közös foglalkozásokat a súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekek elfogadásának és szociális alkalmazkodásának támogatása érdekében.

Mindemellett a fejlesztő nevelés-oktatás folyamatában elsődleges partnernek a szülőket tartjuk, hiszen ők gyermekük legjobb ismerői, mindennapi tapasztalatuk megbecsülése a közös munka alapja.

Célunk hogy a súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekek a számukra elérhető legmagasabb készség és képességfejlődés mellett örömteli, pozitív élményekben gazdag iskolai környezetben tapasztalhassák meg a közösségi lét előnyeit.

 

 

Pályázatok

Erzsébettábor
Oktatási Hivatal Bázis Intézménye
Örökös Boldog Iskola
Okosan a pénzzel!
Örökös ökoiskola